Bij Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk? 

Ter versterking van het team zoeken wij een Inkoper  

Wat ga je bij ons doen? 

Als inkoper ben je bij de ODWH hét aanspreekpunt als het gaat om inkoop- en aanbestedingstrajecten. Jouw uitdaging ligt bij het procesmatig uitvoeren en voorbereiden van aanbestedingstrajecten van onze leveringen en diensten. 

Daarnaast houd je je bezig met: 

  • Het geven van advies op maat, bijvoorbeeld marktoriëntaties, het inkoopproces en meervoudig onderhandse aanbestedingen. 
  • Het begeleiden van Europese aanbestedingen en ben je medeverantwoordelijk  voor de keuze van de te hanteren procedure, de planning en registratie van de contracten. 
  • Jij draagt bij aan de verdere professionalisering van onze inkoop. De koers is gericht op doorontwikkeling, waaronder ook Maatschappelijk Verantwoord Inkopen. 

 Het team Planning & Control bestaat uit zes collega’s en kenmerkt zich door betrokkenheid en deskundigheid. We zijn creatief en flexibel maar als het nodig is ook standvastig. Samen zorgen we voor de operationele financiën, inkoop- en aanbestedingstrajecten, financiële advisering en de financiële en business (second line of defence) controlefunctie. Het P&C-team is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering. 

Wie zoeken wij? 

Als inkoper heb je het vermogen om situaties vanuit een breder en cijfermatig perspectief te bekijken en de vertaalslag te maken naar adviezen, concrete resultaatgebieden en acties. Daarbij kun je goed samenwerken, plannen & organiseren en heb je een oplossingsgerichte en proactieve werkwijze. 

Wat neem je mee? 

  • Je beschikt over een Hbo-werk- en denkniveau, hebt kennis van (Europese) wet- en regelgeving op het gebied van inkoop/aanbestedingen (TenderNed is een pre). 
  • Je hebt minimaal twee jaar ervaring met inkoopprojecten en aanbestedingen, bij voorkeur binnen de (semi)-overheid. 
  • Je hebt NEVI 1 behaald (of vrijstelling hiervan d.m.v. bijvoorbeeld een minor Inkoop) en bent bereid tot het behalen van NEVI 2 of vergelijkbare opleidingen. 
  • Als teamspeler draag je bij aan een goede werksfeer, daarbij ben je de verbinder met de andere teams binnen de organisatie en de directie en onderhoudt contacten met bijvoorbeeld andere omgevingsdiensten. 
  • Je schriftelijke, communicatieve en verbindende vaardigheden zijn goed en je bent in staat ontwikkelingen te signaleren en vertaalt deze naar de praktijk. 
  • Tot slot ben je klantgericht en kunt anticiperen op de aanvragen die bij je neergelegd worden. 

Heb je niet de gevraagde ervaring of opleiding, maar zie jij jezelf de functie wel uitoefenen? Solliciteer dan gerust! Wij helpen je graag om je vaardigheden verder te ontwikkelen en ondersteunen je in je groei binnen onze organisatie. 

Wat krijg je ervoor terug 

Een veelzijdige en uitdagende functie in een informele en betrokken organisatie die zich inzet voor een betere leefomgeving. Binnen Omgevingsdienst West-Holland krijg je de ruimte, verantwoordelijkheid en volop gelegenheid om jezelf te ontwikkelen en je kennis te verdiepen. Natuurlijk ondersteunen wij je daarbij met trainingen en cursussen en staan de collega’s voor je klaar om je te helpen.  

Ons kantoor staat op loopafstand van het station en het centrum van Leiden. We zijn goed bereikbaar met auto, trein en bus, maar er komen ook veel collega’s op de fiets. Ben jij een vroege vogel, begin je liever iets later of wil je je kinderen graag van school halen? Geen probleem, we werken met flexibele werktijden en werkplekken en je kunt ook een deel van je tijd thuiswerken. 

De functie is ingeschaald in schaal 10 van de cao SGO voor starters met een afgeronde NEVI 1 opleiding (max. €5.313,-) bij een 36-urige werkweek. Het salaris wordt bepaald op basis van jouw kennis, opleiding en ervaring. Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar, bij goed functioneren is de intentie om een vast dienstverband met elkaar aan te gaan. Daarnaast bieden we goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals: 

  • Reiskostenvergoeding, ontwikkelmogelijkheden en opleidingen; 
  • Een individueel keuze budget (IKB) van 17,05 % van je salaris; 
  • Pensioenopbouw via pensioenfonds ABP. 

Wil jij als Inkoper je steentje bijdragen aan onze organisatie? 

Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel? Dan nodigen wij je graag uit om jouw CV en motivatie te sturen aan HR@odwh.nl. Vermeld daarbij het vacaturenummer 2024-31. 

Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Niek Hof (teamleider Planning & Control) via 06 – 82 66 01 57.