Bij de Omgevingsdienst West-Holland draag je bij aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Wij zoeken een Inkoper (medior)

Als inkoper ben je onderdeel van het team Planning & Control. Dit team bestaat uit zes collega’s en hoort bij de afdeling Bedrijfsvoering. Planning & Control zorg voor de operationele financiën, de inkoop- en aanbestedingstrajecten, financiële advisering en de financiële en business (second line of defence) controlefunctie. Het team is betrokken, deskundig en flexibel, maar ook standvastig waar nodig.

Wat ga je doen?

Als inkoper ben je hét aanspreekpunt als het gaat om inkoop- en aanbestedingstrajecten. Jouw uitdaging ligt bij het voorbereiden en procesmatig uitvoeren van aanbestedingstrajecten van leveringen en diensten.

Daarnaast houd je je bezig met:

  • Het geven van advies op maat, bijvoorbeeld over marktoriëntaties, het inkoopproces en meervoudig onderhandse aanbestedingen.
  • Het begeleiden van Europese aanbestedingen en het medeverantwoordelijk zijn voor de keuze van de te hanteren procedure, de planning en registratie van de contracten.

Het team is verantwoordelijk voor de inkoop van uiteenlopende leveringen en diensten. Jij draagt bij aan de verdere professionalisering hiervan. De koers is gericht op doorontwikkeling, waaronder ook op Maatschappelijk Verantwoord Inkopen.

Wie zoeken wij?

Jij hebt als inkoper het vermogen om situaties vanuit een breder en cijfermatig perspectief te bekijken. Je kunt de vertaalslag maken naar adviezen, concrete resultaatgebieden en acties. Daarbij kun je goed plannen en organiseren en heb je een oplossingsgerichte en proactieve werkwijze.

Wat neem je mee?

  • Je beschikt over Hbo werk- en denkniveau, hebt kennis van (Europese) wet- en regelgeving op het gebied van inkoop/aanbestedingen (TenderNed is een pre) en minimaal twee jaar ervaring met inkoopprojecten en aanbestedingen binnen de (semi)-overheid.
  • Je hebt NEVI 1 behaald (of vrijstelling hiervan door middel van bijvoorbeeld een minor Inkoop) en bent bereid tot het behalen van NEVI 2 of vergelijkbare opleidingen.
  • Als teamspeler draag je bij aan een goede werksfeer. Daarbij ben je de verbinder met de andere teams en de directie en onderhoudt contacten met bijvoorbeeld andere omgevingsdiensten.
  • Je schriftelijke, communicatieve en verbindende vaardigheden zijn goed
  • Ontwikkelingen weet jij te signaleren en door te voeren naar de praktijk.
  • Tot slot ben je klantgericht en kunt anticiperen op de aanvragen die gedaan worden.

Deze functie wordt aangeboden aan starters, maar ook meer ervaren inkopers worden uitgenodigd om te reageren!

Wat bieden wij?

Een veelzijdige en uitdagende functie in een informele en betrokken organisatie die zich inzet voor een betere leefomgeving. Ons kantoor staat op loopafstand van het station en het centrum van Leiden. We zijn goed bereikbaar met trein, bus en auto, maar er komen ook veel collega’s op de fiets. Ben jij een vroege vogel, begin je liever iets later of wil je je kinderen graag van school halen? Geen probleem, we werken met flexibele werktijden en werkplekken en je kunt ook een deel van je tijd thuiswerken.

De functie is ingeschaald in schaal 10 van de cao SGO voor starters met een afgeronde NEVI 1 opleiding (max. €5.247,-) bij een 36-urige werkweek. Het salaris wordt bepaald op basis van jouw kennis, opleiding en ervaring. Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar, bij goed functioneren is de intentie om een vast dienstverband met elkaar aan te gaan. Daarnaast bieden we goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals:

  • Reiskostenvergoeding, ontwikkelmogelijkheden en opleidingen;
  • Een individueel keuze budget (IKB) van 17,05 % van je salaris;
  • Pensioenopbouw via pensioenfonds ABP.

Wil jij als Inkoper je steentje bijdragen aan onze organisatie?

We horen graag van je! Je kunt je CV en een motivatie (in tekst of beeld) sturen naar hr@odwh.nl o.v.v. vacaturenummer 2024-20.

Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Dan kun je contact opnemen met Niek Hof (teamleider Planning & Control) via 06 – 82 66 01 57.

Bij voldoende geschikte reacties wordt deze vacature mogelijk eerder van de website verwijderd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.